Der opkræves på alle vores feriehuse et depositum, som betales sammen med lejen.
Almindelige- og saunahuse: | 1000,00,- |
Spahuse: | 1500,00,- |
Poolhuse: | 1800,00,- |
Depositummet bliver overført til Jeres konto 10 - 14 dage efter lejemålets ophør.
Vi opkræver et ekspeditionsgebyr på kr. 130,- pr. lejemål.
Tænk på de efterfølgende lejere...
Mange ting spiller ind, når ferien skal være vellykket, men en af de ting der er vigtigst er hvordan man "modtager" huset. Alle vil gerne komme til et rent og pænt opryddet feriehus. Tænk derfor på de efterfølgende lejere, og efterlad ved afrejse huset, som I selv ønsker at modtage det - pænt og rent. Husk også at medtage jeres "gamle" levnedsmidler, lad det ikke stå i køkkenskabe og køleskabet.
Slutrengøring kan også bestilles på kontoret - senest tirsdag før afrejse. Hvis denne bestilles, skal man:
- Ordne opvasken/ Tømme opvaskemaskinen
- Fjerne hundehår og efterladenskaber på grundstykket
- Fjerne aske fra brændeovn
- Rede senge
- Oprydning i skabe
- Tømme toiletspanden
- Tømme skraldespanden/ fjerne tomme flasker
- Almindelig oprydning
- Havemøbler skal sættes på plads og hynder skal lægges ind
- Grill rengøres og stilles på plads
Det er valgfrit om man ønsker selv at foretage slutrengøringen ved afsluttet ophold eller om man ønsker at lade os stå for rengøringen. Der er dog enkelte huse hvor rengøringen ikke kan foretages af lejerne selv og betaling for rengøring af disse huse vil blive påført lejebeviset.
Badeværelse- Brusekabine rengøres - Spabad rengøres/ tørres af - Skabe, spejle, vask og toilet rengøres - Vaskemaskine/ tørretumbler ses efter - Toiletspand tømmes Køkken- Køleskabet rengøres - Bestikskuffe tørres af - Lamper tørres af
|
- Tomme køkkenskabe tørres af - Ovn/ mikroovn tørres af -fast brændte skjolder skal skrubbes af - Opvaskemaskine ses efter - Affald bæres ud Stue og værelser- Brændeovn tømmes for aske (hvis der ikke er gløder) - Der tørres støv af - Skabene på værelser tørres af indvendig - Løse tæpper løftes i kanten og der støvsuges/ vaskes under -Løse hynder løftes og støvsuges under |
- Sengetøj lægges pænt på sengene - Sofa støvsuges Generelle Ting- Alle vinduer vaskes udvendig (Indvendig fjernes fedtede fingre og næser) - Alle gulve støvsuges/ vaskes - Alle døre og vinduer skal være låst - Se efter om skraldespande er tømte - Rengøring af grill og havemøbler - Generel oprydning inde og ude - Løse tæpper skal tages ud og rystes - Hundeefterladenskaber fjernes fra grunden |
Følgende kan desværre forekomme hvis huset har stået tomt i en kortere eller længere periode:
Tips til pletfjerning:
Hermed nogle kendte gamle "husråd":
Hvis I er det mindste i tvivl om hvordan pletten skal fjernes, kontakt da venligst kontoret.